Blog

Ziggo verhoogt de prijzen van vrijwel alle abonnementen

16 maart 2014 / Algemeen / Door Anthonie

Ziggo heeft het voornemen bekendgemaakt om op 1 april 2014 de tarieven van vrijwel alle abonnementen aan te passen. Het bedrijf heeft hierover inmiddels aan al zijn klanten een e-mail verzonden. Een overgrote meerderheid van de klanten van Ziggo heeft ofwel Alles-in-1, ofwel TV+Internet. Voor deze beide abonnementen komt de aangekondigde aanpassing van de tarieven neer op een verhoging van 1 euro per maand.

Ook de tarieven van Ziggo voor telefoneren gaan op 1 april 2014 veranderen. Vast bellen met een standaard abonnement gaat vanaf die datum 9 cent per minuut kosten, vermeerderd met een starttarief van 9 cent. Ook voor het bellen met een andere Ziggo-abonnee gaat het bedrijf voortaan deze gesprekskosten van 9 cent per minuut en het starttarief van 9 cent in rekening brengen. Voorheen waren gesprekken van Ziggo-abonnees met andere Ziggo-abonnees gratis, maar aan dit voorrecht is met de aangekondigde aanpassingen van de tarieven dus een einde gekomen.

Een compleet overzicht van de nieuwe tarieven is te vinden op de website van Ziggo. In dit overzicht staan zowel de oude tarieven als de tarieven die gelden vanaf 1 april 2014. Behalve voor de standaard abonnementen (Alles-in-1 en TV+Internet) zullen abonnees vanaf 1 april 2014 ook voor TV Plus en TV Extra een hoger tarief gaan betalen. TV Plus zal vanaf die datum 1,45 per maand extra gaan kosten, en voor TV Extra gaat Ziggo 45 cent per maand meer dan voorheen in rekening brengen.

Toch wordt niet alles bij Ziggo duurder. Voor het Hindi-pakket, waarvoor abonnees tot nu toe 24,95 euro per maand moeten betalen, geldt vanaf 1 april 2014 het lagere tarief van 17,50 euro per maand. Telefoneren is voor abonnees met VolopBellen Altijd en VolopBellen Avond/Weekend voortaan ook gratis als zij bellen naar mobiele nummers binnen Nederland. Voorheen was bij deze abonnementen alleen bellen naar vaste nummers gratis.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op