Blog

Ziggo helpt met bekabeling

29 april 2016 / Algemeen / Door Anthonie

Op regioniveau gaat Ziggo haar klanten helpen. En dat vooral als het wenselijk is om de coax-bekabeling en het WIFI, wat velen natuurlijk ook als WLAN betitelen, te optimaliseren binnenshuis.

De reden daartoe is, dat Ziggo graag het aantal storingen in de ontvangst bij TV en internet wil verhelpen, en op deze manier een goed gebruik mogelijk te maken van draadloos internet.

Veel klanten weten dit zelf nog wel aan te sluiten, maar er zijn allerlei apparatuur die kunnen storen, en ook wordt de bekabeling en dergelijke niet altijd even goed aangesloten. Dat veroorzaakt storingen, en dus zal de druk op de helpdesk daardoor ook best wel groot zijn.

Wanneer het bedrijf gaat helpen de storingsbronnen die van binnen de woning komen, te verminderen, zal ook de druk op de helpdesk afnemen. Ziggo tevreden, en natuurlijk de vele klanten ook tevreden.

Want laten we eerlijk zijn, internet en tv die niet goed functioneren, dat zijn voor veel mensen dingen die tot grote frustraties kunnen leiden.

Ziggo helpt ondanks de eigen verantwoordelijkheid

Natuurlijk is de aanleg, de bekabeling de eigen verantwoording van de klanten, tenzij je natuurlijk het één en ander ook fysiek laat aanleggen door een medewerker van Ziggo. En laten we eerlijk zijn, niemand zal zeggen dat hij of zij daartoe niet in staat is.

In veel gevallen lukt dat natuurlijk ook wel, maar er komt iets meer bij kijken dan alleen maar de stekker in het stopcontact steken. En dat is van toepassing op telefonie, op het internet en wifi, maar ook zeker op de televisie.

Al was het alleen maar de soms lange coax kabels die gebruikt worden, die door de samenstelling van de kabels natuurlijk op den duur in de lengte de kwaliteit verliezen, en dus een signaalvermindering. En we praten dan hoofdzakelijk over de sterkte van het signaal.

Maar ook randfactoren kunnen van invloed zijn. Om een klein voorbeeldje te geven, bijvoorbeeld het wifi op hetzelfde kanaal hebben staan als de buren. En dat in in het dicht bewoonde Nederland natuurlijk nog wel eens voor.

Ook mobiele telefoons kunnen op bepaalde plekken in huis storen, en op andere plekken weer niet.

Ziggo gaat in ieder geval helpen om deze frusterende storingen in huis te verbannen, en dat spraakt toch wel erg duidelijk voor deze provider, die duidelijk meer kwaliteit wil.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op