Blog

Grootste frustraties bij internet op kantoor

03 januari 2018 / Algemeen / Door Anthonie

Uit een onderzoek van BIT onder kantoormedewerkers is gebleken dat een trage internetsnelheid de grootste frustraties kan opwekken. De tweede frustratie is een instabiele verbinding op kantoor, oftewel storingen bij het alles-in-1 of internet en TV abonnement . Meestal is het onduidelijk waarom een internetverbinding niet optimaal werkt, dit is dan ook gelijk de derde grootste frustraties als het gaat over internet op kantoor. In een wereld waar we afhankelijk zijn geworden van een internetverbinding ontstaat er gauw paniek op kantoor. E-mailen, vele websites bezoeken, het uitvoeren van online marketing activiteiten, high definition video’s streamen en grote bestanden downloaden en uploaden. Dit zijn allemaal bedrijfsprocessen die cruciaal zijn geworden op kantoor. Daarnaast zijn er ook nog zaken als internet-bellen, het werken in de cloud of de belangrijkheid van een online CRM-systeem.

Internet op kantoor

Internet en innovatie

Nederland had een toppositie op de wereldranglijst als het gaat over de snelheid van onze internetverbinding. Helaas is Nederland aan het wegzakken op deze lijst. Een internetverbinding die niet optimaal functioneert wordt gezien als iets wat innovatie tegenzit op de lange termijn. De overheid speelt een belangrijke rol als Nederland in de toekomst wil worden gezien als een snel internetland. De overheid zou een aantal stimuleringsmaatregelen kunnen treffen. Wil je bijvoorbeeld een kantoorruimte huren in Amstelveen of een kantoorruimte in Amsterdam? Kijk dan eerst even welke internet mogelijkheden er zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan glasvezel. 

Tot slot

Bij een internetstoring of een instabiele verbinding is het aan te raden een expert in te schakelen. Dit kan in eerste instantie bij je internetprovider waarbij je het zakelijke internet contract hebt afgesloten. Er zijn vele factoren die invloeden uitoefenen op de snelheid of stabiliteit van je internet connectie. Een expert kan je verder helpen door je te adviseren of door langs te komen om het netwerk te controleren. Het komt vaak dat er in een kantoorruimte enige bottlenecks zitten in het netwerk. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: slechte kabelmanagement, het gebruik van teveel splitters of switches, een te lage bandbreedte of teveel apparaten op één router. Een expert kan alles voor je nalopen en je vertellen waar het probleem zich bevindt.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *