Kies nooit voor email via je provider
29 juli 2019 / Algemeen / Door Anthonie
Wanneer je bijvoorbeeld net een nieuw Internet en TV pakket hebt afgesloten, is de kans erg groot dat ze je een ‘gratis’ mail account aanbieden. Mijn advies, doe dit nooit! In deze post lees je waarom.
Mail via provider
Elke provider biedt zijn maildiensten aan via een eigen server, deze wordt door het bedrijf onderhouden en afgesteld. In een aantal gevallen werkt de mailserver van de provider niet optimaal, waardoor je vaker last hebt van spam berichten, beperkte opslagruimte en slechte synchronisatie mogelijkheden.
Maar de belangrijkste reden om nooit een mail account te openen bij je provider is de volgende:
Zeer regelmatig stunten aanbieders met aanbiedingen voor een nieuw breedband abonnement, bijvoorbeeld de eerste 6 maanden 30€ korting of iets vergelijkbaars. Klinkt natuurlijk erg mooi, met een paar kliks €180 bespaard. Maar waar consumenten vervolgens achter komen is dat het mailadres provider gebonden is en daarom niet meeverhuisd naar je nieuwe aanbieder. Denkende aan alle rompslomp om mail berichten te migreren en iedereen op de hoogte te stellen van het nieuwe mailadres, denk je snel ‘laat maar’.
Betere gratis mailoplossingen
Het advies is daarom, kies voor een gratis mailoplossing van Gmail, iCloud of Outlook. Deze mail aanbieders hebben in vele gevallen meer opslagruimte, betere spam bescherming en uitstekende synchronisatie mogelijkheden. Heb je een mailadres van jouw provider en hulp nodig bij de migratie? Neem dan gerust contact met ons op.