Blog

Ziggo verliest steeds meer klanten

11 augustusus 2016 / Algemeen / Door Anthonie

Ziggo verliest steeds meer klanten, dit heeft het bedrijf laatst aangeven. Veel mensen zijn overgestapt na de fusie met UPC. Dit heeft te maken met storingen en de opkomende glasvezel markt.

Ziggo verliest steeds meer klanten

Toen bij mij mijn contract eindelijk was afgelopen ben ik meteen overgestapt naar KPN, uiteindelijk is dit niet veel beter hoor. Wat dat betreft kost het een hoop geld per maand, en dat wat je er uiteindelijk voor terug krijgt, valt reuze mee.

In het 2de kwartaal van 2016 verloor Ziggo wel 13.200 klanten. Maar heb maar geen medelijden met Ziggo, ze hebben ruim 4 miljoen klanten met een tv abonnement. Ze kunnen hun hoofd dus gemakkelijk boven water houden.

Er zijn 16.300 analoge klanten vertrokken en 16.400 digitale, nu heeft het bedrijf dus nog 4,012 miljoen klanten over die ze kunnen bedienen. Ziggo heeft wel laten weten dat er steeds minder klanten vertrekken bij het bedrijf. Dit is natuurlijk goed nieuws voor het bedrijf, hoe meer klanten ze hebben hoe meer geld ze verdienen.

Door het dalende aantal klanten zijn ook het aantal afgenomen abonnement gedaald. Alle Ziggo klanten nemen bij elkaar 9,661 miljoen abonnementen af. Dat is een daling van zo’n 28.000 abonnementen. Dat is de laagste daling in twee jaar tijd bij provider Ziggo.

Door het vertrek van al deze klanten bij Ziggo profiteren andere providers. Voornamelijk KPN profiteert hiervan. Een groot deel van de klanten die vertrok bij Ziggo is overgestapt naar provider KPN.

Deze klanten race is al jaren aan de gang tussen de verschillende providers. Klanten hoppen heen en weer tussen providers op zoek naar aanbiedingen en “gratis cadeaus “. Natuurlijk zijn deze helemaal niet gratis, de prijs ervan zit inbegrepen in het afgesloten abonnement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 + 4 =