Blog

Steeds meer Nederlanders kiezen voor een totaalpakket telecom

20 maart 2015 / Algemeen / Door Anthonie

Op dit moment groeit het aantal Nederlandse huishoudens met één pakket voor televisie, internet en vaste telefonie nog steeds. In het vierde kwartaal van vorig jaar had ongeveer 59 procent een alles in één pakket. Dit bleek anderhalf jaar geleden nog zo’n 50 procent te zijn, meldt marktonderzoeker Telecompaper. De marktonderzoeker heeft onder 11.000 Nederlandse consumenten een enquête laten uitvoeren.

Sinds de fusie van Ziggo is het met UPC met grote afstand de grootste aanbieder van alles in één pakketten met een marktaandeel van maar liefst 57 procent. Deze meerderheid geldt in alle grote provincies van Nederland, behalve Gelderland, Flevoland en Zeeland.

Steeds meer mensen stappen over

Zowel Ziggo als UPC hebben wel wat klanten verloren op KPN met dochterbedrijf Telfort, die op dit moment nu ongeveer 21 procent van de markt in handen hebben. Tijdens de enquête heeft ongeveer 8 procent van alle ondervraagden aan of ze de laatste 12 maanden van aanbieder hebben gewisseld. Wat blijkt is dat Telfort in deze periode veel nieuwe klanten bij kregen.

Daarnaast laat Telecompaper weten dat één op de twaalf ondervraagden naast een alles in één pakket ook vaak nog een mobiel abonnement bij dezelfde provider afgesloten hebben. Bijna 5 procent van de ondervraagden heeft overwogen om zijn vaste telefonie op te zeggen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

7 + 1 =