Blog

Populariteit alles in 1 pakketten groeit aanzienlijk

13 augustusus 2015 / Algemeen / Door Anthonie

Recente resultaten van de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt hebben aan het licht gebracht dat steeds meer Nederlanders er voor kiezen om een alles in 1 pakket af te sluiten. In het geval van een alles in 1 pakket wordt er voor gekozen om verschillende diensten in één enkel pakket af te sluiten. Het betreft niet alleen televisie, maar ook internet en telefonie. Het afsluiten van een dergelijk pakket brengt voor de consument verschillende interessante voordelen met zich mee.

Allereerst is het zo dat een alles in 1 pakket afsluiten er voor zorgt dat je niet langer maandelijks geconfronteerd wordt met drie verschillende facturen. Daarnaast beschik je ook slechts over één enkel aanspreekpunt waardoor mogelijke problemen op korte termijn en op efficiënte wijze verholpen kunnen worden. Een ander eveneens zeer interessant voordeel van een alles in 1 pakket is dat je altijd kan rekenen op een extra scherpe prijs. Omdat de provider van je keuze niet één, maar wel drie diensten kan verstrekken zal je altijd kunnen rekenen op een extra laag prijskaartje.

Ook quad play-bundels steeds populairder

Niet alleen het alles in 1 pakket wordt steeds populairder, steeds meer providers komen inmiddels ook met zogenaamde quad play-bundels. Deze bundels omvatten alle diensten van een alles in 1 pakket, maar dan wel aangevuld met mobiele telefonie. Steeds meer consumenten zouden geen brood meer zien in het beschikken over een vaste lijn voor telefonie en zouden uitsluitend nog werken met een mobiel abonnement. Mede hierdoor is ook het afsluiten van een twee in 1 pakket met internet en televisie in combinatie met een abonnement voor mobiele telefonie interessanter geworden.

Tweede leven voor koperdraad

Bovenstaande is lang niet het enige dat het onderzoek aan het licht heeft gebracht. Zo zouden er opvallend meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk worden afgenomen in alles in 1 pakketten. Deze cijfers kunnen deels worden verklaard door het feit dat KPN eerder reeds heeft aangegeven haar koperdraadnetwerk aanzienlijk uit te willen breiden. Hoewel het aantal nieuwe internetaansluitingen inmiddels een eerder beperkte groei  kent (de meeste Nederlandse gezinnen beschikken reeds lange tijd over een aansluiting) kan er hierdoor toch worden vastgesteld dat de markt nog steeds in beweging is. Iedereen die internet heeft wil namelijk kunnen genieten van de best mogelijke prijs in combinatie met een uitstekende stabiliteit en snelheid.

Consumenten willen snel internet

De ACM kon na afloop van het onderzoek verder ook vaststellen dat consumenten steeds vaker nood hebben aan echt snel internet. De vraag naar 100Mbps zou dan ook aanzienlijk zijn toegenomen. Consumenten die een dergelijke snelheid wensen kiezen in het merendeel van de gevallen voor de stabiliteit van glasvezel. Meer dan de helft van de nieuwe klanten zouden kiezen voor glasvezel omdat deze een snellere en stabielere connectie weet te garanderen. Hoewel dergelijk internet nog lang niet overal in Nederland tot de mogelijkheden behoort is dat bij meer dan 62 procent van de gezinnen wel degelijk het geval. Daar wordt internet met een snelheid van minimaal 30 Mbps aangeboden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 + 6 =