Blog

Klantverlies Ziggo: 20.000

04 november 2016 / Algemeen / Door Anthonie

Ziggo verliest 20.000 klanten, maar lijkt nu toch de goede weg weer ingeslagen te hebben. Het klantverlies blijkt echter nog niet geheel gestopt te zijn.

20.000 klanten zeiden het kabelbedrijf in het derde kwartaal van 2016 vaarwel, en gingen naar andere aanbieders. Het goede nieuws voor Ziggo is dat het verlies aan klanten minder groot was dan in de voorgaande kwartalen.

En dat komt voornamelijk door investeringen in onder ander het tv-aanbod. Zo werd bijvoorbeeld geïnvesteerd in de Premies League en in de toevoeging van online diensten als Videoland en Netflix, die bij Ziggo direct via de Horizon TV mediabox te bekijken zijn. Ook de films en series van het stoppende HBO zijn vanaf januari 2917 exclusief bij Ziggo te zien.

Het verlies aan klanten wordt dus minder, maar is ondanks alle inspanningen nog steeds niet gestopt, hoewel de vooruitzichten door alle extra toevoegingen alleen maar beter zijn geworden.

Ziggo denkt het klantverlies verder te kunnen stoppen door enerzijds de aanstaande fusie met Vodafone, en wil daarnaast nog beter gaan presteren. Daarbij gaat het aanbieden van zogenoemde quad play-abonnementen een grote rol spelen, waarbij vaste en mobiele telefonie in één abonnement geleverd wordt.

Ook de grote concurrent KPN biedt dergelijke abonnementen al aan, en dat is bij KPN een groot succes.

Ziggo verwacht overigens dat de fusie met Vodafone voor het einde van 2016 helemaal is afgerond.

Nu zou je misschien denken dat het klantverlies voor een groot deel te wijten is aan het fors voordeliger abonnement op FOX Sports dat KPN, en enkele andere aanbieders ter beschikking heeft, maar het blijkt dat dit dus in het geheel geen reden is voor Ziggo-klanten, om naar bijvoorbeeld naar KPN alles-in-1 over te stappen.

Eigenlijk zou je dat dus verwachten, maar de oorzaken van het klantverlies zijn dus geheel anders. Wel blijkt het nog niet kunnen aanbieden van quad play-abonnementen een rol te spelen.

We zullen zien of Ziggo het aantal klanten dat wegloopt, nog verder kan beperken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

7 + 5 =