Blog

Feest bij KPN?

14 oktober 2016 / Algemeen / Door Anthonie

Feest bij KPN, en dat heeft gedeeltelijk ook te maken met de concurrentiestrijd waarin het bedrijf zit, vergeleken met Ziggo. Het blijkt dat steeds meer mensen voor KPN kiezen, want het bedrijf heeft een mijlpaal bereikt. KPN heeft namelijk een miljoen abonnees, die een Compleet-abonnement van de provider afnemen.

KPN Compleet is het Quad Play-abonnement, met naast vaste diensten, ook mobiele diensten. Dus eigenlijk een soort alles in 1 pakket, waar ook mobiele diensten aan zijn verbonden, zoals bijvoorbeeld surfen en bellen met een mobiele telefoon.

Dat is natuurlijk nog meer gemak, doordat je maar één keer een rekening hoeft te betalen, en bij storingen slechts één helpdesk hoeft te bellen. Uit de cijfers van KPN blijkt dat veel mensen, zeg maar gerust heel veel mensen, dit inderdaad een erg makkelijke combinatie vinden. KPN heeft namelijk vorige week de magische grens van 1 miljoen abonnees doorbroken. En dat mag je natuurlijk best wel vieren, hetgeen ze bij de provider ook wel gedaan zullen hebben.

Maar, er zijn waarschijnlijk ook wel extra redenen waarom zo veel mensen een abonnement op KPN Compleet nemen. Zo krijgen klanten die dit abonnement afnemen, als beloning extra diensten. Eén van deze gratis mogelijkheden is de betaalzender FOX Sports, maar je kunt ook kiezen voor meer zenders bij interactieve TV, of voor extra korting op het abonnement, extra belminuten of een verdubbeling van de databundel voor de mobiele telefoon. En dat zijn natuurlijk kado’s die ook wel weer wat waard zijn.

Een ander iets wat echt merkbaar is, is de loyaliteit van klanten bij KPN. Die blijkt namelijk hoger te zijn dan bij andere providers. Dat kan natuurlijk alleen maar komen, doordat klanten van deze provider erg tevreden zijn met het product, en dat is natuurlijk onder deze voorwaarden ook helemaal niet zo raar.

Het is echte niet allemaal rozenschijn. Ondanks dat op de Quad Play-markt KPN gewoon de grootste is in Nederland, wat deels ook komt door weinig concurrentie, komen er binnenkort wel twee grote aanbieders bij, Vodafone en Ziggo.

Nu zaten de providers toch al in een hevige concurrentiestrijd, en die zal de komende tijd alleen maar toenemen. Nu de fusie tussen Vodafone en Ziggo in Nederland bijna tot stand is gekomen, verdwijnt er voor KPN dan wel één concurrent, maar de nieuwe combinatie wordt natuurlijk wel groter, en kan ook dezelfde abonnementsvorm aanbieden.

Dat zal ook afhangen van de prijs die de nieuwe combinatie voor dit soort abonnementen vraagt, en welke extraatjes er gekozen kunnen worden.

Feit is wel dat de hevige strijd tussen Ziggo en KPN, alleen maar nog heviger zal worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 + 6 =